Ozon Terapi Ünitesi

OZON NEDİR ?

Ozon gazı 3 oksijen atomunun birleşiminden oluşan,renksiz,keskin kokusu olan bir gazdır.

OZON TEDAVİSİ NEDİR ?

Vücudumuzda gün içinde besinlerin sindirimi gibi binlerce metabolik olay gerçekleşir ve bu metabolik olaylar sonucunda yararlı elementler ve enerji üretimi yanısıra metabolik atıklar da oluşur. Vücudumuzda biriken bu atıklar erken yaşlarda ter, idrar ve dışkı yoluyla vücuttan rahatlıkla atılabilirken, ileri yaşlarda bu atıkların atılımı kolay olmayabilir. Ayrıca sigara, ilaçlar, hastalıklar, radyasyon,aşırı beslenme,yaşlanma ve çevre kirliliği gibi vücudumuz için zararlı çeşitli toksinler giderek artar. Vücudumuz bu oksidan toksinlere karşı ''anti-oksidan sistem'' adı verilen kendi doğal savunma sistemini kullanarak savaşır ve bu toksinleri yok etmeye, vücudumuzdan uzaklaştırmaya çalışır.Ancak bu sınırlı anti-oksidan sistemimiz ilerleyen yaş hastalıklar gibi durumlarda yeterince çalışmadığında ya da vücudumuzdaki toksin yükü fazla oluğunda toksinlerle baş edemez ve toksinler hücre ve dokularımızda birikerek hasarlar oluşturur.Sonuçta vücudumuzdaki enerji akışı engellenir ve beyinden başlarsak yorgunluk, halsizlik, huzursuzluk, depresif belirtiler,bağırsaklarda tembellik ve dışkılama bozuklukları, deride egzama, deri kuruluğu ve deri yaşlanması, eklemlerde kireçlenme ve fibromyalji adı verilen yaygın kas ağrıları gibi sorunlar ortaya çıkar.Bu enerji dağılımı onarılırsa bütün bu sorunlarda önemli seviyede iyileşme sağlanabilir.Ozon tedavisi bu iyileşmeyi sağlar. Ozon tedavisi etkili bir ‘detoks’ yöntemidir diyebiliriz.Ozon tedavisi işte vücudumuzun bu ''anti-oksidan sistemini'' uyararak ve tüm vücutta bir alarm reaksiyonuna neden olarak vücudu hastalıklar karşısında güçlendiren bir tedavi yöntemidir.

OZON TEDAVİ HANGİ HASTALIKLARDA UYGULANIYOR ?

Eklem Ağrıları ve Kireçlenmeler

Bel ve Boyun Fıtıkları

Fibromiyalji

Diyabet (Şeker Hastalığı)

Hepatit B, C (Kronik Viral Karaciğer Hastalıkları):

Alerji ve Alerjik Astım

Hipertansiyon

Bakteri ve bağırsak enfeksiyonları

İyileşmeyen venüz ülser yaraları

Diyabetik ayak yaraları

Kanser hastalarında destek tedavisi olarak

OZON TEDAVİ YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Ozon terapinin en önemli özelliği, hastaya ve hastalığa özgü olmak üzere vücuda farklı yollarla ve farklı dozlarda verilebilmesidir.Ozon vücuda şu yöntemlerle uygulanmaktadır:

Major Yöntem:Ozon uygulamasının en yaygın şeklidir, Almanlar’ ın deyimiyle “Kan yıkama”adı verilen bu yöntem pek çok hastalıkta kullanılır. Hastadan 50-100 ml kan alınarak, dozu belirlenmiş ozonla karıştırıldıktan sonra tekrar damar yoluyla kişiye geri verilmesi şeklinde uygulanır.

Minor Yöntem: Hastadanalınan 2-5 cc kan, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilir.

Subkutan: Belirlenmiş doz ve hacimdeki ozon gazı ince uçlu bir iğne ile cilt altına enjekte edilir.

Vücut boşluklarına ozon gazı verilmesi: Rektal – Makat yoluyla, vajinal ve kulak yoluna püskürtme ile ozon verilir.

Eklem içine Ozon gazı verilmesi: Eklem rahatsızlıklarında uygun bir iğne ile belirli dozda ozon gazının eklem içine verilmesidir.

Ozonlanmış ürünlerin kullanılması: Ozonlu su, ozonlu yağ gibi ozonlanmış sıvıların haricen sürülmesi şeklinde uygulanır.

Ozon sauna uygulamaları: Transdermal ve ısı artırarak, cildin nemlendirilmesi sonucunda buharlı bir ortamda tüm cilde ozon emdirilmesi yöntemidir.

Ozon Torbalama Yöntemi: Hastalığa göre yapılacak ozon tedavisi için; eller, kollar, bacaklar veya ayaklar özel torbalar içine alınarak ozon-oksijen karışımı ile temas edilmesi sağlanır.Ozon gazı nemli olmayan bölgeler üzerine etkili değildir, bu yüzden torbalama yöntemi yapılmadan önce işlem yapılacak bölgenin ozonlu su, serum veya oksijenli suyla ıslatılması gerekmektedir.

OZON TEDAVİSİNİN YARARLARI NELERDİR ?

• Hücre ve dokulara giden kan dolaşımını hızlandırır,
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir,
  • Damar dolaşım bozukluklarını giderir,
  • Romatizmal hastalıklar ve fibromiyaljinin tedavisinde kullanılır,
  • Bel ve boyun fıtıklarında ağrının azaltılmasını sağlar,
  • Diyabet ve diyabete bağlı komplikasyonların tedavisinde kullanılır,
  • İnsülin direncinin azaltılması, metabolik sendrom ve yağlı karaciğerin tedavisinde uygulanır.
  • Yara ve yanık tedavilerinde kullanılır,
  • Kolit olarak geniş anlamda ifade edebileceğimiz inflamatuar barsak hastalıklarının tedavisinde kullanılır,
  • Kronik yorgunluk sendromunda uygulanır,
  • Baş ağrıları ve migren tedavisinde uygulanır,
  • Kanserde destek tedavi olarak uygulanır,
  • Ciltte yaşlanmanın geciktirilmesini sağlar,
  • Sağlıklı yaşlanmanın sağlanması için uygulanabilir.
  • Kronik venüs ülser yaralarının iyileşmesinde uygulanır.
  • Diabetik ayak nedeniyle oluşan iyileşmeyen yaralarda kullanılır.

FİZYOMER FİZİK TEDAVİ ve REHABİLİTASYON MERKEZİ

Ortopedi ve Travmatoloji ve 7 daha